Lapas

pirmdiena, 2012. gada 9. jūlijs

Kas ir zīmols?

Mūsdienās visi kliet un saka brends, tas ir brends, tas ir labs zīmols, bet kas tad īsti ir zīmols?

Brand no angļu valodas tulkots – zīmols tas ir produkta vai uzņēmuma tēls. Tas var būt gan simbols, vārds, zīme, dizains vai visu šo nosaukto elementu kopums. Tas ir sava veida priekštats cilvēka prātos. Ar zīmolu var atšķirt konkrētu produktu no citu konkurentu produktiem. Zīmols tas arīdzan ir tajā iekļautās vērtības.

Zīmols ir arī skaidri atpazīstams nosaukums, ko uzņēmus sabiedrībā izmanto, lai tā atšķirtu uzņēmuma piedāvājumu no jebkura cita tāda paša vai līdzīga uzņēmuma piedāvajuma.

Zīmolus var iedalīt četrās sadaļās
- Vietējie zīmoli, kad reklāma tiek koncentrēta uz vienu vietu vai valsti.
- Reģionālie zīmoli, kad oarjentācija ir uz vienu noteiktu reģionu, piemēram, Eiropu
- Starptautiskie zīmoli, kad tas ir orjentēts uz visu pasauli, bet atspoguļo vietējo kultūru
- Globālie zīmoli, kad tiek aptverta visa pasaule, reklāmas visās valstīst turpat identiski vienādas, tikai dažādās valodās. Ka piemērs varētu būt McDonalds.

Zīmolam ir jābūt vienkāršam, tam ir jāizskatās labi. Zīmols darbojas tāpat ka logo.

Bet kapēc uzņēmumiem ir jāveido šis zīmols? Tās taču ir lielas izmaksas.
Kā jau minēju zīmols ir atpazīstamība citu vidū. Tas strādā kā pārdošanas instruments. Tas ir priekšstats un tas nosaka to, ko patērētājs nopirks. Ieejot lielveikalā kur ir 10 dažādas šokolādes, viņš visticamāk izvēlēsies pēc priekšstata un atpazīstamības, protams būs patērētāju kategorija, kas izvērtēts tikai cenu...

Patiesībā latvijas interneta resursos atradu vienu ļoti labu resursu – interneta žurnālu: http://www.parbrendu.lv
Šeit ir iespēja sīki, smalki visu izlasīt un izprast. Paldies tās veidotājam Krišjānim.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru